Az OSZK 24 ország gyakorlatát bemutató felmérése elérhető a Könyvtári Intézet honlapján.
[1]Az OSZK 24 ország olvasásfejlesztési és -népszerűsítési gyakorlatát bemutató összeállítást készített, amely elérhető a Könyvtári Intézet honlapján [2]. Az összefoglalásból megismerhetjük, hogy hol, milyen ötletekkel, eszközökkel, játékos módszertannal hívják meg az olvasót az olvasás kalandjára.
A szemle alapján megállapítható, hogy a nemzeti olvasásfejlesztő programok hordoznak ugyan nemzetiségi karaktereket, végcéljuk azonban mindenütt azonos: az olvasás révén erősödjenek az emberi kapcsolatok, fokozódjon a megértés, alakuljon ki az együttműködés, legyen boldogabb és élményekkel telibb mindenkinek az élete.
A könyvtár a társadalom életében a folyton megújuló, élethosszig új arcot mutató intézmény. A legkisebb könyvtárhasználóknak – a még a születésükre váró magzatoknak – mondókákkal, az egyetemistáknak adatbázisokkal, a legidősebbeknek otthoni ellátással nyújt sajátos szolgáltatásokat. A könyvtárról persze mindenkinek az olvasás jut az eszébe. Az olvasás, bármily meglepő, nem öncélú és nem is individuális tevékenység. Az olvasás „eredményei” (élmények, identitások, érzelmi gazdagodás) megjelennek az emberek kommunikációjában, a társadalmi érintkezés minden szintjén, a közéletben, de a piac teljesítményeiben is. A világ országait vezető politikusok ezt felismerve gyakran az olvasás ügye mögé állnak, és nemzeti kampányokat indítanak azért, hogy minél többet, minél gyakrabban olvassanak az emberek.
A felmérés teljes szövege. [3]
Hivatkozások:
[1] https://www.oszk.hu/sites/default/files/gyerekirodalmi_adatb%C3%A1zis_0.jpg
[2] https://ki.oszk.hu/hir/konyvtari-intezet/korkep-az-olvasasfejlesztesrol-es-nepszerusitesrol
[3] https://ki.oszk.hu/sites/default/files/hirfajlok/olvasasfejlesztes.pdf
[4] https://www.oszk.hu/category/foszotar-es-pozicionalo/hirek-cimlapon