Pályázati követelmények

Nyomtatóbarát változatPDF változat

A felhasználói kiszolgálást végző szoftver fejlesztése

  • Webes szolgáltatási felület (akadálymentes), legalább magyar és angol nyelven
  • Felhasználói regisztráció és nyilvántartás
  • Felhasználói kedvezmények kezelése
  • Személyes adatok kezelésének lehetősége
  • Megrendelés kezelése, folyamatkövetése
  • A rendszer szolgáltatásainak nyilvántartását, komplex megrendelések indítását lehetővé tevő felület
  • Keresőfelület az OEDR-en belül
  • A szerzői jogok tulajdonosai által szolgáltatott dokumentumok elérhetőségének biztosítása -ajánló linkek, ha a szerzői jog jogosultja által szolgáltatott dokumentum máshol is elérhető
  • Értesítési szolgáltatás a digitalizált dokumentumokról
  • Üzleti partnerek speciális kezelése - a szolgáltatás jogszerűségének ellenőrzésére (regisztrációhoz kötött)
  • Elektronikus fizetési rendszerek integrációja: bankkártyás és átutalásos fizetés lehetővé tétele kötelező
  • A magyar jogszabályoknak megfelelő számlázási rendszer kialakítása
  • Dokumentum elérési felületek kialakítása
  • Felhasználói elégedettség mérés támogatása
  • A felhasználói panaszokat kezelni képes, a rendszerrel integrált kiszolgáló pult szoftver kialakítása (service desk)
  • Fogyatékossággal élők kiszolgálását segítő szolgáltatások
  • A jogvédelem alól kikerülő dokumentumok automatikus nyilvánossá tétele
  • A könyvtárak kiszolgálását végző szoftver fejlesztése
  • A könyvtárak és az OEDR szolgáltatást nyújtó könyvtár közötti elszámolást támogató komponens
  • Többszintű jogosultsági rendszer kialakítása a résztvevő munkatársak feladatkörének megfelelően (pl. elektronikus dokumentum előállítás joga, megrendelés, bibliográfiai feldolgozás stb.)

A szerzői jog jogosultjainak kiszolgálását végző szoftver fejlesztése

  • Felhasználás követési felület biztosítása
  • Az OEDR-en belül nem szolgáltatható dokumentumok iránti kérések továbbítása a kiadók és szerző felé

Munkafolyamat támogató szoftver fejlesztése

  • Munkakosár kezelése a munkafolyamat minden lépése során
  • Feladat allokáció támogatás (a feladatmegoldás könyvtárak közötti átcsoportosítását szabályozó és kezelő mechanizmus)
  • Többszintű jogosultsági rendszer kialakítása
  • Statisztikai modul a minőségmenedzsmenthez (nyilvánossá téve legalább a kérések teljesítésének átlagos átfutási idejét).

OEDR és a MOKKA, ODR, Matarka és MaNDA rendszerek összekapcsolásának kifejlesztése

  • a fenti rendszerek és az OEDR adatszinkronizálása.
  • Az OEDRnek szabványos protokollokon keresztül katalógus adatokat kell tudni átvenni a fent felsorolt rendszerekből. (MaNDÁ-ra vonatkozóan akkor kötelező, ha 2012. január 10-ig a szolgáltatás elindul)

Kapcsolatok fejlesztése más rendszerekkel

  • Web service interfészek kialakítása
  • OAI szerver szolgáltatások (szabványos metaadatok megosztására alkalmas szerveroldali alkalmazás)
  • Nyilvános adatok kereshetőségének biztosítása az internetes kereső szolgáltatások számára
  • Felhasználó azonosítási föderációk SAML (Security Assertion Markup Language) alapú illesztése
  • Térítésköteles cikkadatbázisok elérhetősége lehetőségének biztosítása

Védelmi szolgáltatások fejlesztése

  • Rendszer behatolás elleni védelem kialakítása
  • Vírus, kémprogram és egyéb rosszindulatú programok elleni védelem integrálása
  • Mentési és archiválási rendszer integrálása
  • Rendszeres és bizonyító erejű naplózás
  • Titkosítás
  • Digital Rights Management (DRM) rendszer integrációja

Üzemeltethetőségi szempontú fejlesztés

  • A működés lényeges elemeinek tesztelhetősége
  • Adatbázis szoftver
  • Konvertáló szoftverek (epub, pdf)
  • Grafikus konvertálás
  • Optikai karakterfelismerés
  • Formátum konvertálás
  • Szervervirtualizáció

További szükséges tevékenységek

  • Kezdeti adatfeltöltés, migráció a meglévő adatbázisokból
  • Rendszerrel kapcsolatos szabályzatok, munkautasítások létrehozása
  • Bevezetéssel kapcsolatos oktatás és képzés